Kashering a Microwave
Kashering a microwave from milchigs to fleishigs or from fleishigs to milchigs on a regular basis is not appropriate, since it is a generally accepted custom not to kasher regularly back and forth. However, if inadvertently something fleishig was put into a milchig microwave or vice versa, the halachah is that one should wait twenty-four hours until the microwave is no longer a ben yomo, and then it can be kashered. There are two ways a microwave can be kashered, and preferably one should employ both methods. One method is to first cover/seal the vent and then pour boiling water on all of the microwave’s surfaces. The second way is to place a cup of water into the microwave, put it on the highest setting, and let it heat up for a minute or two until the inside of the microwave is full of steam. Since the area under the cup of water did not get kashered, this process should be repeated with the cup placed in a different spot. Many are stringent and maintain that the glass spinning plate should not be kashered. . #367?
בגוף הענין דבליעה ע״י מיקרוגל, חקרוה שרים אם הדפנות מתחממות בשיעור יס״ב. ויש שבדקו ומצאו שכן הוא. ואחרים עונים לעומתם שאינו נכון. ואנן מה נענה אבתרייהו.
ואיך שיהי׳ בנוגע לפלוגתא במציאות הנ״ל - הנה שקו״ט בכ״מ בנוגע לזיעה שהיס״ב ועולה לקדירה אבל אין הקדירה יס״ב מחמת הזיעה, וראיות לכאן ולכאן. ודעת אדה״ז סתנ״א סמ״א מ׳ להדיא שביס״ב בזיעה לחוד ה״ז אוסר הקדירה. אבל ראה בפס״ד להצ״צ סצ״ב ס״ב. ואכ״מ בזה.
ובעיקר הענין שנהגו שלא להגעיל מבשר לחלב (והפכו) שהביא המג״א סתק״ט סקי״א - כבר העירו שהושמט בשו״ע אדה״ז שם. ובמק״א הארכנו בזה. ועכ״פ, כן המנהג בפועל. ובנדו״ד מצד הרגילות והנוחיות וכו׳, שייך טפי החשש שלא יטעו ח״ו, כנראה בחוש.
וגם מה״ט החמרנו בפנים באופן ההגעלה. וזהו בנוסף להחששות השונות באופני ההגעלה השונים, זיעה ועירוי מכ״ר, והרי נבלע במיקרוגל גם ע״י זיעה וגם ע״י אוכל שניתז ונשפך. ואף גם למש״כ בכ״מ שכבכ״פ בזיעה - הרי כאן נעשית הזיעה ע״י חום אש (אף שזה גופא רק ע״י חימום המאכל). וגם דנו במים שהוחמו במיקרוגל אם אפשר להכשיר על ידם. ועוד חששות שונות. וכפי שכתבו בזה באחרוני וירחוני זמנינו, הלא היא בספרתם.
אבל, לאידך, יש גם כמה צירופי קולא כאן, להאומרים שזיעה הוא רק מדרבנן, וגם להעיר מדעת הסוברים שזיעת אוכלים אינה אוסרת (ראה שו״ת הצ״צ או״ח סמ״ג. ולהעיר משו״ע אדה״ז סתנ״א סמ״ב. והשמיט הטעם שבטור משום זיעה. והארכנו בזה במק״א). ובפרט כנ״ל די״א שאין היס״ב. ובנוגע לאוכל שנבלע - מקום לומר שה״ז רק מיעוט תשמישו. ובמק״א בקובץ הערות 770 (נדפס בחורף תשע״א) בהערות) הארכנו גם בזה.
ובנוגע להגעלה בכלי זכוכית - כתבנו שם להוכיח בדעת אדה״ז שהמנהג הוא גם בשאר ימות השנה ולא רק לפסח. אמנם בדלת התנור, שקשה להחליפו, יש מקום להקל בשעה״ד, וכל שעה״ד כדיעבד. ואכ״מ עוד.