בדין מגלה סוד, וגדר בל יאמר - ראה יומא ד, ב. סנהדרין לא, א. סמ״ג ל״ת ט. שע״ת להרר״י סרכ״ה. מג״א סקנ״ו סק״ב. שו״ע אדה״ז שם סי״ד. וראה ח״ח הל׳ לשה״ר כלל ב בבאמ״ח סקכ״ז. שם רכילות כלל ח בבאמ״ח סק״ז.
והשייכות לעניננו - ע״פ שו״ת הלק״ט ח״א סרע״ו. חקקי לב ח״א יו״ד סמ״ט. וראה פלא יועץ ערך סוד. כן להעיר מהשקו״ט בפוסקים בנוגע לצלם אדם ללא רשותו.
ובעניננו - ראה הנסמן בתחומין חו׳ כו ע׳ 277. ונד׳ ג״כ באורות המשפט ע׳ עט ואילך.
(אבל להעיר בנוגע לכתיבת חוו״ד גרפולוגית, ממש״כ לחדש בשו״ת מהרי״א יו״ד ח״ב סשי״ט שאין איסור גילוי סוד בכתב. אבל ראה במסקנת דבריו שם).
[ובענין חכמה זו בפרט - לא מצאנו כ״כ בספרים. אבל מובא עד״ז בנוגע לראי׳ בקוויטלאך. וראה במבחר הפנינים שער ההכרה. ועיי״ש בפי׳ רב פנינים. וש״נ לליקוטי מוהר״ן אות קעג. וראה סה״מ תרצ״ד ע׳ 624. ולהעיר מלקו״ש חל״ו ע׳ 221. ובהשייך לזה, בספר הקן ע׳ 99. וראה אג״ק ח״י ע׳ צט. ומש״כ בכהנ״ל, בהערות הת׳ ואנ״ש בת׳ מאריסטאון ש״פ שמות תשנ״ד].