אא״פ להאריך במסגרת זו בכל הפרטים. ובאו רק ציונים אחדים לכללות הענין - שו״ת מהר״ם אלשקר סמ״ט - הו״ד במג״א סתרפ״ו סק״ה. וכן מצינו שקבע בעל התויו״ט לצאצאיו אחריו, וכמפורט בס׳ מגילת איבה. (וראה שו״ת שבה״ל ח״י סק״נ). והוא דלא כדעת הפר״ח או״ח סתצ״ו סקי״ד. וראה מש״כ ליישב בשו״ת חת״ס סקצ״א. ועיי״ש סקס״ג. סר״ח. יו״ד סרל״ג. וראה חיי״א כלל קנה סמ״א. ועייע בשד״ח מערכת יו״ד כלל נג. וכבר העירו ממאירי שבת יג, ב. וי״ל.
ולענין בל תוסיף - ראה רמב״ן ואתחנן ד, ב. פנים יפות שם. מנ״ח מ׳ תנד. וראה טל תורה מגילה יג, א. כלי חמדה פורים סל״ה. והאריכו בזה בכ״מ, ובפרט - בדור האחרון. ואכ״מ. וד״ל.
וראה כה״ח סרי״ח סק״ט - לענין אי אמירת תחנון.