שו״ע או״ח סרס״א ס״א וס״ב. שו״ע אדה״ז שם ס״א ס״ד וס״ה ובקו״א סק״ג. שם סתר״ח ס״א. שם בקו״א לסרנ״א. סידור אדה״ז בסדר הכנסת שבת. וראה שו״ת אבנ״ז סתצ״ח סק״ג. ארץ צבי סי׳ ס. קצוה״ש סצ״ג בבדה״ש סק״ב. וראה עוד בהנסמן בס׳ הזמנים בהלכה פנ״ט (שיטות שונות בשיעור תוס״ש). ועד״ז בכמה מס׳ המלקטים.
והנה, בכ״מ - באחרוני זמנינו - נגררו אחרי ד׳ המשנ״ב סרס״א סקכ״א שקבלת תוס״ש צ״ל בדיבור דוקא. [והן אמנם כ״ה שי׳ הריטב״א בחי׳ (שבת כג, ב). אבל לדבריו צ״ל קידוש או תפלה דוקא מבעו״י. ובודאי לא נהגו כוותי׳ בהא]. אבל מוכחא מילתא להדיא בד׳ המשנ״ב דקאי בתוספת יותר מהמחוייב ע״פ דין. וכש״כ בדעת אדה״ז, לפמש״כ בקו״א סרס״א שם. וראה בארוכה בהנסמן במעדני אשר לונצר שבת ס״י.