דיני ברכת הגומל בפרטיות: בשו״ע או״ח סרי״ט ובנו״כ. סברה״נ לאדה״ז פי״ג ה״ב ואילך.
ובעניננו - שם ה״ה (ובלוח פי״ב ה״ח ואילך. ושם: הי״א).
ועיי״ע בעט״ז סק״ב בשם אביו מהר״ש מלובלין (עה״ג בשו״ע). וכ״ה להדיא בפסקי ושו״ת מהר״ש מלובלין ס״א. וראה ג״כ בא״א מבוטשאטש מהדו״ת.
ובגדר חזר לבוריו - ראה שו״ת שבה״ל ח״ד סקנ״ב. דברי יציב ח״א ספ״ז. ואכ״מ.
ולענין היוצא מבית האסורים - ראה שיו״ב להחיד״א ס״א, הב״ד בכה״ח סקי״ג. ועוד. וראה גם ערוה״ש ס״ה. שו״ת שאלי ציון ס״ל. בצה״ח ח״א סכ״א סק״ה.
וראה גם לענין לקו״ש ח״ח ע׳ 348. חכ״ח ע׳ 149 הערה 9. שיחת ג׳ תמוז תנש״א (בסה״ש) ע׳ 649 הע׳ 5. ובכ״מ. וראה שיחת י״ב תמוז תשכ״א (ולהעיר שהסגנון ברשימת השיחה בלה״ק צ׳ תיקון).
ולענין עוברי הים ומדבריות ובפרט במתעכבים בדרך - ראה א״ר סק״א. ברכ״י סק״ג. שעה״צ סק״א. ועיי״ע בשד״ח אס״ד הערות ס״ב סקי״א, הב״ד בכה״ח סק״ה. ועיי״ש מש״כ בזה. וראה שו״ת שבה״ל ח״ט סמ״ה. דברי יציב שם. בצה״ח שם. יבי״א או״ח ח״א סי״ג. ועוד. ולהעיר גם משיחת י״ב תמוז דלעיל.