ראה שו״ת תורה לשמה סנ״ד. והוא ע״פ סוכה נה, א: ימוטו ידחה. ועיי״ש שהביא גם מש״כ עפ״ז במג״א רסי׳ תפט (ובשו״ע אדה״ז שם סכ״ח) ובסתרמ״ב סק״א (ובשו״ע אדה״ז שם ס״ב) לענין מערבית כשחל יו״ט ראשון בשבת. [ולענין מערבית - כ״ה כבר בשו״ת יפה נוף - שי״ל מכת״י - ספ״ח אילן רלז (ובהנסמן בהגהות המהדיר)]. וכאסתפקתא הנ״ל והוכחה הנ״ל, נמצא גם בס׳ מקראי קודש יוטס להל׳ קריה״ת שי״ב סקכ״ו. (וראה האשל ליפשיץ בליקוטי שושנים מערכת ס סקי״ב).
ובאמת, כ״ה בס׳ הפרדס (הוצאת עהרנרייך ע׳ שנא). או״ז ח״ב סשצ״ב לענין קריאת הפטרה כשנדחית ממקומה. וכ״כ מד״ע בכעי״ז בנזירות שמשון סתכ״ח.
וראה הגהות רעק״א או״ח סתקפ״א למג״א סק״ו ובשע״ת שם סק״ז. שו״ת אבן יקרה מהדו״ת סמ״ו. יד סופר סי״ד סק״ג. כה״ח סוסי׳ קנג. אג״מ יו״ד ח״ג סק״א.
[אלא שבעיקר הענין דימוטו ידחה - ראה בפס״ד להצ״צ או״ח סי׳ תס דמספקא לן איך קייל״ן. אמנם בנדו״ד הרי אא״פ לקיים שניהם. וראה בהגהות אליעזר עהנ״ל - נדפסו בקובץ יגדי״ת ירושת״ו חי״ב ע׳ 64. ולהעיר משיחת ליל הושע״ר תשמ״ה].
וכשנדחה ראשון וחזר להיות ראוי - ראה שו״ת תורה לשמה סנ״ו ע״פ יומא סב, א. ועיי״ש בהגהות נמוקי הגרי״ב. וצע״ק מה שחש בשו״ת הנ״ל לדעת ר׳ יוסי, אף דלא קייל״ן כן (ראה רמב״ם ק״פ פ״ד ה״ו). וראה בארוכה בשו״ת מגד שמים סיניגאליא ס״א ואילך. ושקו״ט כעי״ז (אף שיש לחלק מכמה טעמי) באם יש דין קדימה למול הנולד קודם - ראה נימוקי הגרי״ב שם. פת״ש יו״ד סרס״ה סק״ט. ועוד. אלא שהדברים מפורשים כבר בחי׳ הר״ן למו״ק בקו״א שבסוה״ס בתחילתו. וראה בהגהות המהדיר לשם. וראה בהנסמן בשו״ת דברי שלמה ח״ד סתרח״צ. ס׳ דבר תורה אבראהאם פ׳ וירא ע׳ קסב.