1 שו״ת בנימין זאב סקס״ג. [בשם האגודה בשם הכלבו. אבל לא נמצא שם אצלנו. וכבר העירו בכ״מ שעד״ז נמצא כמ״פ בשו״ת בנימין זאב. ואכ״מ]. ס״ח סרנ״ה. רמ״א או״ח סצ״ח ס״א. שו״ע אדה״ז שם. ובכל הפוסקים שם. והנה ברמ״א וכל הפוסקים אחריו נז׳ דוקא בבניו הקטנים (משא״כ בבנימין זאב). וצ״ע אי אורחא דמילתא נקט או בדוקא הוא. והאריכו בזה בכ״מ. [וראיתי למי שכתב מסברא ביסוד הענין שהוא משום חינוך דייקא ממש״כ שהוא ״להודיע״ (לבניו) ו״לקבוע בלבו״ (פי׳ בלב הבן. ודוחק קצת בלשונם) שאין אהבה כאהבת המקום. ואף שאין ראי׳ לדבר, באובנתא דליבא נראים הדברים].
והאריכו גם בכ״מ לענין נשיקה של כבוד, והביאו מכ״מ בש״ס ופוסקים שנשקו בביהמ״ד וכו׳ - ראה שו״ת פני מבין יו״ד סקפ״ו סק״ב. בא״ח ש״א ויקרא סי״א. בית ישראל לנדא ס״ט. שו״ת יחו״ד ח״ד סי״ב. וראה גם בשמ״ב לאאמו״ר זצ״ל עמ״ס ע"ז יז, ב ד״ה הוה.
ולהעיר מהתמים ח״ג ע׳ פא.
כן האריכו אם הוא דוקא בשעת התפילה וכדמוכח מסידור הענין בשו״ע הל׳ תפלה. וראה ג״כ בביהגר״א שציין לד׳ הזהר (ח״א קלב, ב) ע״ד ״שעת צלותא״.
וראה באג״ק ח״י ע׳ שצד. שיחת ש״פ ראה תשט״ו. במדבר תשי״ט. וראה בכ״ז בהנסמן בהיכל הבעש״ט ח״ו ע סד. קובץ העו״ב ש״פ מסעי תשע״ד.