1 פרטי הדברים ע״פ שו״ע אדה״ז הל׳ רבית ועיסקא סי״א וסי״ב. ובהנסמן שם (במהדו״ח). ובקונט׳ דיני רבית ועיסקא בדרך קצרה ציין גם למש״כ בגידולי תרומה שמ״ו ח״ג סי״א. ועיי״ש עוד. וראה גם מה שהאריך בזה אאמו״ר זצ״ל בשערים מצויינים בהלכה עמ״ס ב״מ סד, ב - ד״ה אבל חצר.
ומענין לענין באותו ענין: ידוע בשער בת רבים השקו״ט בדעת אדה״ז בנוגע לאמירת ״תודה״ או ״תזכה למצות״ ועפמש״כ שם ס״ט שאסור ״להודות ולהחזיק לו טובה״ - ראה תו״ת תצא כג, כ. שו״ת מנחת שלמה ח״א סכ״ז. וחזר בו בח״ב סס״ח סק״ב. אג״מ יו״ד ח״א ס״פ. הליכות עולם ח״ח ע׳ יד. ברית יהודה פי״א הע׳ סד. ועוד. וכבר העירו מחופת אליהו רבה ש״ד בסופו שלא לומר ה׳ ישלם לך חסד שעשית עמדי, משום אבק רבית. ואסף וקיבץ כל הדעות וטעמיהן בס׳ שלום רב (בן דוד) פי״ט. ושם פמ״ב ס״ג. וראה גם בדרכ״ת סי׳ קס סקפ״ז. ובשם הגה״ק משינאווא - בס׳ חמודי אפרים באליאטי (בשו״ת בסוה״ס) ע׳ רכו.
וילה״ע בזה, שכבר נמצא עד״ז בפלא יועץ ערך דיבור. וכעי״ז באג״ק כ״ק אדמו״ר מוהריי״צ נ״ע ח״ח ע׳ נט.
[ובמש״כ שם שבדבר מצוה אין להודות - מ׳ קצת דלא משום ריבית קאתי עלה. (אלא שמ״מ מוכח מדבריו שמותר לומר תזכה למצות וכיו״ב). וסייעתא לדבר, מד׳ הלקט יושר ח״א או״ח ע׳ קנח. וראה שו״ת משנת יוסף ליברמן ח״ו סקמ״א. וש״נ)].