1 ברכות מב, א. ירושלמי ברכות פ״א ה״א. טושו״ע ונו״כ או״ח סקס״ו. שם סקפ״א ס״ו.
והנה בשו״ע אדה״ז שם (ס״ו) לא נז׳ הילוך כ״ב אמה כ״א לגבי מים ראשונים (בסקס״ו), ונז׳ רק שיעור נטילת ד׳ אנשים (וכבב״י שם), עיי״ש. וצ״ב.
אלא שבפנ״י ברכות מו, ב כתב שי״ל דאידי ואידי חד שיעורא. ועד״ז הוא בסידור יעב״ץ. אבל ראה בפמ״ג במ״ז סק״ג ובא״א סק״ה. ושו״מ מש״כ בזה בשו״ת נשאל דוד או״ח ס״ד. [ובמציאות נראה ששיעור נטילת ד׳ אנשים גדול יותר. וכ״כ להדיא בדרישה סקס״ו בסופו].
ובשיעור הילוך כ״ב אמה בשניות - ראה מדות ושיעו״ת פ״כ ס״ז.
בנוגע ההפסק אחרי מים אחרונים אע״פ שחוזר ונוטל ידיו עוה״פ - ראה שו״ע אדה״ז סקע״ט ס״ה. לוח ברכת הנהנין פ״ז ה״ה. סדר ברכה״נ פ״ה ה״ה. אבל ראה בסרע״א סי״ב. וראה בהנסמן במהדו״ח בסקע״ט שם. [וצ״ב, שדוחק לומר שבהל׳ שבת חזר בו מהל׳ בה״נ. ושוב חזר בו עוה״פ בלוח ובסדבה״נ, והכריע כבהל׳ בה״נ. ומכאן הוכחה קצת להשערה אחרת בסדר הכתיבה בשו״ע וסידור אדה״ז שלפנינו. ואכ״מ].