1 ראה ברכ״י ס״א סק״א דשמיע לן מרבנן קדישי שבאם המים רחוקים ילך פחות פחות מד״א. וכ״כ בספרו עבוה״ק (בקשר גודל ס״א ס״ד). ואף שבשע״ת סק״ב כ׳ דלא נהירא וס״ל שעדיף שילך במרוצה. וכדבריו כ׳ בסידור בית עובד דיני נט״י שחרית ס״ג (ד, ב). וכ״מ קצת במשנ״ב סק״ב (ויל״ד) - מ״מ כו״כ אחרונים נקטו להדיא כד׳ הברכ״י, ראה בחסל״א ס״א סי״ב. ארה״ח ס״ד ס״ב (ובהמאיר לארץ סקכ״ד). ועוד. וכ״ה במט״א סתרי״ט סכ״ז (ובאלף המגן לשם הב״ד השע״ת וכ׳ שהבוחר יבחר). וגם בשו״ת תשובה מאהבה סי״ד העתיק ד׳ הברכ״י הנ״ל. וכ״כ בפתה״ד ס״ד סק״א לדחות ד׳ הרב בית עובד הנ״ל. ובקו״א שבח״ב (השמטות לח״א) סק״ב כ׳: קראתי בכל לב כל דברי הרב ז״ל [הבית עובד בתשו׳ שבכת״י] וכו׳ בציונן ובקומתן וכו׳ ועדיין במקומי אני עומד לאשר ולקיים ס׳ רבנן קמאי ז״ל לילך פחות מד״א כדאסיקנא. וכ״ה בזכל״א ח״ג או״ח אות נ סקי״א. וכן העלה ברוח חיים ס״ד ס״א. וכ״פ בבא״ח ש״א תולדות ס״ז. ועוד - הובאו בכה״ח ס״א סק״ב והכריע כן גם הוא. וראה גם בלחם הפנים לקצשו״ע בהגהות (להרי״ל מפשעדבארז) לס״ב שה״ר מגמ׳ לד״ז. וכבר הקדימו בפתה״ד הנז׳. וגם ברוח חיים הנ״ל שקו״ט בזה. (אבל ראה בהערות בעל מחזה אברהם ללחה״פ הנ״ל שנדפסו בשו״ת לב דוד (פעלדמאן) סי׳ קב). וראה באריכות בשו״ת תורת יקותיאל ס״א. ועוד. וראה גם בירור הלכה ח״א ס״א למשנ״ב סק״ב (ע׳ יג) שציין לחבל אחרונים שנקטו כן.
ובקצוה״ש ס״ב ס״א כ׳ בזה״ל: ובאחרונים יש חולקין אך בענינים רוחניים כאלה א״א לזוז מהקבלה. (ועיי״ש מש״כ במתיירא שמא יעבור סוזק״ש או תפלה). [ובמש״כ הקצוה״ש בהערות לח״א שהשע״ת חזר בו בספרו מט״א - ילה״ע שהמט״א אינו מחברו של השע״ת, כ״א אחיו].
וראה בשו״ת שלמת חיים ס״ט (ובמהדו״ח סכ״א) שעדיף להמתין במקומו באם יש מי שיקרב המים אליו (והיינו, גם לדעת השע״ת, יעו״ש). ולכאו׳ צע״ק לפמש״כ השל״ה, הביאו אדה״ז במהדו״ק ס״א ס״ב, שמיד שניעור משנתו יטול ידיו אף שנשאר מושכב. ומ״מ, עדיין י״ל שהליכה ד״א גרע טפי. וראה מרפא לנפש ס״ו סקי״א. וראה גם במה שכתבנו בהסכמה לס׳ וכל מצותיך אמת (סילם, תשע״א) בדיוקי הלשונות בשו״ע אדה״ז בזה. [ומש״כ שם בעניותין לדמות מילתא למילתא לגדר ביאת מקדש בטומאה - שו״מ שביסוד הדברים כבר כתב כן בפתה״ד הנ״ל].