שו״ע אדה״ז סקל״א ס״א. וראה שעה״כ דרושי נפ״א דרוש ג מז, סע״ג. שם נא, ד. ובהגהות שמן ששון שם. ועי׳ בכה״חסופר סמ״ח סק״א ד״ה נפ״א מש״כ בזה.
ביד שמאל - רמ״א ואדה״ז שם. ובאיטר - ראה פמ״ג במ״ז סק״ב. שלחן שלמה כאן. שו״ת בא״מ ח״א ס״ג סקי״ב. ס׳דיני איטר.
ולא להרים היד - יוסף אומץ סש״ח. מעורר ישנים (ווארשא תרפ״ו) סכ״ו סקכ״א.
סכנה - שעה״כ הנ״ל. באה״ט סק״ב. ועוד - נסמנו ושקו״ט בזה בשו״ת בא״מ ח״ה סל״ה.
הטיית הראש לצדדים - מג״א סק״ב וסק״כ. אדה״ז שם. ביה״ל ד״ה להטות.
כיסוי הפנים - זח״ב קכח, ב. ס״ח סתתשפ״ו. מהרי״ל הל׳ תפילה. ובמג״א סק״ב משמע שהוא משום הפסק בינו לביןהקרקע. וראה פמ״ג בא״א ובלבו״ש לשם. אבל בא״ר דלקמן מ׳ באו״א. וראה ס׳ פלאים תוספת שבת. וברבינו בחיי(קרח טז, כב) שהוא מתכסיסי התפילה. וצע״ק בלשון אדה״ז וכן במשנ״ב סק״ג. וראה בארוכה בהנלקט בס׳ עבודתאפרים ח״ב פט״ו עלה ט.
בישיבה - שו״ע (ודאדה״ז) ס״ב (ס״א). וכשאא״פ בישיבה - מקו״ח ס״ב. א״ר סק״ד. דרה״ח ס״ד. ערוה״ש ס״ה.
בסמיכה - ע״פ מורה באצבע בקשר גודל סי״ט סקט״ו. וראה אפיקי מגינים בי׳ סק״ב שר״ל כן גם לכתחילה.