1 דברים שאינם בטלים בששים - שו״ע יו״ד סי׳ ק ואילך. רמ״א סצ״ח ס״ו.
דיני ביטול איסור לכתחילה - סצ״ט ס״ה ואילך.
דעת הרשב״א (בשו״ת ח״ג סרי״ד) בנוגע לדבר שדרכו בכך - ראה בארוכה אצלנו במ״מ וציונים להלכה היומית אות תנח. ואכ״מ עוה״פ.
והנז׳ בפנים שמ״מ מכוער הדבר - כן מקובל בכל ועדי הכשרות למיניהם ע״פ הוראות גדולי ההוראה. וראה בארוכה שו״ת משנ״ה ח״ז סקי״ג (והתם קאי עלה גם מטעם אחר, ע״פ השקו״ט אם לקנות מן הגוים הוא בכלל ביטול לכתחילה (ראה הנסמן בדרכ״ת סי׳ קח סק״כ. דלתי תשובה סצ״ט סקכ״ז, עיי״ש). ובנדו״ד גרע טפי, שה״ז כאומר לו בשל משלך, עיי״ש בשו״ת הנ״ל. ועייש״ע שכיון שנעשה בקביעות חמור טפי. ור״ל עד״ז בשו״ת הרשב״א הנ״ל. וצ״ע, שהרי עיקר כוונת הרשב״א שאינו בטל כיון שעיקרו בכך, ולא שבכגון דא ה״ז בכלל ביטול לכתחילה). וראה עד״ז בשו״ת אג״מ יו״ד ח״ב סמ״א (לענין אחר).