שו״ע או״ח סקל״ה ס״ו ובנו״כ.
ובשו״ת חת״ס או״ח סקנ״ז בנוגע לכהן שאינו מתענה, דל״ש וקדשתו כ״א בדבר שיש לו שותפות.
ולענין כהן במנין אחר - בארחות חיים מספינקא, בקונט׳ עובר אורח שבסוה״ס סקל״ה. אבל יש חולקים בזה - ראה שו״ת אפרקסתא דעניא ח״א סקע״ט. וכ״מ בשו״ת מהר״ם שיק או״ח סס״א. וראה שו״ת יגל יעקב סי״ג. ולכאו׳ מוכח כדבריהם מהמבואר בשו״ע שם ס״ו בקראו ישראל במקום כהן. ויל״ד דהתם קאי ביש לכהן שותפות, שמתפלל אתם או שומע שם קריה״ת, אלא שלא ראוהו, או שיצא לחוץ. (ולהעיר ממו״ק הנדמ״ח סקל״ה שבאמת צ״ע בד״ז, דכיון שהכהן לא הי׳ שם כבר זכה ישראל במצוה). וכמדומה שהמנהג הפשוט כבפנים. ועכ״פ לא ראינו שיחפשו אחר כהן המתפלל במנין אחר.